Käyttö ja kunnossapito
Tiedonhallinta, tietojärjestelmät, digitalisaatio
Digiloikka kenttähuoltopalveluissa
Yhdellä alustalla toimiminen tukee yhdenmukaisempaa ja tasalaatuisempaa asiakaskokemusta sijainnista riippumatta.
Uusi mobiilisovellus @Field yhdistää Valmetin yli 1 100 kenttäpalveluammattilaista. Se yhtenäistää työtapamme ja parantaa asiakaskokemusta entisestään.
VALMET INVESTOI strategisesti tärkeisiin kenttäpalveluihinsa.
Näihin investointeihin kuuluu uusi digitaalinen sovellus
@Field, joka yhdistää yhtiön kenttäpalveluammattilaiset. Se
otettiin käyttöön maailmalaajuisesti kesän 2020 aikana.
Uusi alusta yhtenäistää ja yksinkertaistaa kenttäpalvelujen
suunnittelua, toimeksiantoa ja toteutusta globaalisti. Se
parantaa entisestään Valmetin kykyä tarjota asiakkailleen
maailmanluokan palveluja lisäämällä työvoiman läpinäkyvyyttä
ja luomalla etäyhteyksiä kenttäpalvelujen työntekijöiden
ja Valmet Performance Center -etäpalvelukeskusten välille
nopeuttaen ja tarkentaen haluttujen palvelujen toimittamista
asiakkaille. Pystymme entistä paremmin ennustamaan palvelujen
tarvetta, tukemaan palveluja sekä kehittämään yhteisiä
kunnossapito- ja huoltosuunnitelmia asiakkaidemme laitteille ja
prosesseille, sanoo kenttäpalvelujen kasvusta vastaava Valmetin
johtaja Anders Öhrblad.
Yhtenäinen asiakaskokemus sijainnista riippumatta
Yhdellä alustalla toimiminen tukee yhdenmukaisempaa ja
tasalaatuisempaa asiakaskokemusta sijainnista riippumatta.
Ohjeet, käyttöoppaat ja tarkistuslistat on integroitu digitaaliseen
työkaluun, jolloin ne ovat helposti saatavissa.
Sovellus auttaa suunnittelijoitamme varaamaan työhön
parhaat käytettävissä olevat resurssit kaikissa tilanteissa. Näin
voimme varmistaa, että tarjoamme erinomaista asiakaspalvelua
aina ja kaikkialla. Lisäksi voimme digitaaliseen alustaan
tuoda yhteen terveys-, turvallisuus- ja ympäristöasioita koskevat
periaatteemme ja sisällyttää ne palvelutoimitukseen loogisella
ja käyttäjäystävällisellä tavalla. Tämä edistää asentajiemme,
alihankkijoidemme ja asiakkaan työntekijöiden turvallisuutta,
Öhrblad kertoo. Alusta tarjoaa myös erinomaiset
etäyhteydet huoltoasentajien ja asiakkaiden välille.
Näemme varsin usein mahdollisuuksia etätuen tarjoamiseen
asiakassopimuksissa, myös kenttäpalveluissa. Otimme
@Field-sovelluksen käyttöön keskellä COVID-19-kriisiä, ja pystyimme
välittömästi auttamaan asiakkaitamme etätuen kautta
globaalin kenttäpalvelun tehtävissä, Öhrblad jatkaa.
Voin edistää asiakkaan menestystä ehdottamalla uusia kunnossapitotai prosessinkehitystoimenpiteitä @Field-sovelluksen kautta, Jonatan Melo sanoo.
Palveluksessanne – aiempaa vahvempana!
Valmetin kenttäpalvelujen työvoima on kasvanut orgaanisesti
yli 11 prosenttia viimeisen vuoden aikana. Organisaatiossa
on nyt 1 100 asentajaa, suunnittelijaa, esimiestä ja back
office -työntekijää. @Field-sovellus on paitsi työkalu työvoiman
hallintaan, myös keino työtapojen yhtenäistämiseen ja tehostamiseen
suuressa globaalissa organisaatiossa. Sen avulla voidaan parantaa asiakastyytyväisyyttä ja kehittää koko Valmetin
suorituskykyä.
Tavoitteenamme on olla edelläkävijä kenttäpalveluissa,
ja uskon, että @Field tulee olemaan tärkeässä roolissa tämän
tavoitteen saavuttamisessa. Henkilöstömme on erittäin sitoutunut
uusiin työtapoihin, ja odotan innolla pääseväni näkemään
ottamamme digiloikan tulokset, Öhrblad sanoo.
Lisätietoja: www.valmet.com/fieldservices
@Field tekee asioista sujuvampia minulle ja asiakkaalle
Mielestäni uudella digitaalisella työkalulla on ollut
monia positiivisia vaikutuksia työhöni. Pidän siitä,
että kaikki materiaalit ja työtilaukset ovat yhdessä
paikassa. Integroidun raporttitoiminnon ansiosta
asiakas voi seurata työtäni lähes reaaliaikaisesti: Voin
dokumentoida palvelun toimituksen ja raportoida sen
asiakkaalle paikan päällä silmänräpäyksessä. Voin
myös ehdottaa asiakkaalle uusia tärkeäksi katsomiani
kunnossapito- ja prosessinkehitystoimenpiteitä
@Field sovelluksen kautta ja näin edistää asiakkaan
menestystä, sanoo Jonatan Melo, Valmetin
kenttähuoltotyöntekijä Brasiliasta.